An Art of Shawl

| Sabtu, 27 Februari 2016
Hai hai, tajuk entri pun dah tau kan, of kos la about gegirl gituw. Entah la sejak masuk sem 2 ni tetiba jadi rajin nak pakai shawl or selendang padahal sebelum ni punyalah insecure kalau pakai shawl. Asal pakai je rasa senget la muka penyet la, pin tercabut laaa. Hahahaha

Bagi aku nak pakai shawl ni kena tengok jugak material kain tu, ada yang memang senang dibentuk seperti yang kita nak. Better iron la before pakai. Hahaha sebab one of the reason aku tetiba rajin nak ber'shawl' ni adalah kerana malas nak iron tudung betul-betul. Shawl yang selalu aku beli materialnya lembut dan sedikit berat. Sebab shawl yang material kainnya berat ni lagi nampak terletak dan nampak kainnya jatuh elok bila kita pakai. Depends la pada keselesaan si pemakai tu.

Kat sini aku nak share type of shawl yang selalu orang pakai.

1) Cotton
sumber: google


2) Lycra
sumber: google


3) Chiffon

sumber: sendiri


4) Satin
sumber: google


5) Pashmina
sumber: google

7) Instant shawl
sumber: google


Shawl mana yang korang lagi prefer? 

aku pernah cuba chiffon, cotton dan juga instant shawl,


Macam-macam lilitan kalau nak pakai shawl ni. Selalu tengok tutorial then reka ikut kreativiti sendiri jek. sebab selalu aku tengok tutorial ikut step then macam tak jadi. kahkah




Haaaa. ni antara lilitan yang aku favor ala-ala elfira loy. tapi pikir 2-3 kali kalau nak pakai camni, sebab rasa cam gojes sangat. haha. maybe kalau pergi event sesuai rasanya.

Apa yang penting confident bila pakai, bukan perasan cantik tapi yakin dengan diri sendiri, hahaha

That's all. komen ciked korang prefer style yang mcm mana, boleh attach sekali gambar korang yg gojes tu. hihihi 

Bye!

edit

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Terbaru Catatan Lama
Dikuasakan oleh Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AWESOME BLOGGER

MY PAGE VIEWS

Search

Blog Archive

Labels

Allah Muhammad

BLOGLIST

Menu Tab


Daisypath Graduation tickers



MIOW MIOW

Jangan lupa tinggalkan jejak korang di shoutbox!

Popular Posts

Pages

Follow on Facebook

© Design 1/2 a px. · 2015 · Pattern Template by Simzu · © Content Shikin Shamsudin