Bila Rasa Sakitnya Jatuh

| Rabu, 11 Mei 2016 | |

Pernah rasa lost, kecewa sampai rasa down dan hampa yang teramat sangat?

Bila kau dah cuba dan usaha sesuatu tapi kau masih gagal.


Source: Google




Source: Google



Sakit.

Perkataan tu ja yang paling sesuai untuk gambarkan perasaan kita pada waktu tu. Sebab apa? Sebab aku pernah rasa semua tu. Sampai kau rasa kau nak quit dan stop dari segala benda kau buat sekarang. Pergi jauh dari cari kehidupan lain, buka buku baru. Tapi semua tu tak semudah yang kita fikirkan. Ada masalah , lari. Ya, aku pernah terfikir nak buat macam tu bila semua rasa sakit tu dah tertanggung. Tapi muhasabah balik sebab dan asbab kenapa semua ni berlaku? Kita tak boleh nak tunding jari dan terus menerus menyalahkan takdir.

Satu saja cara, turn to Allah :)

Walau sesakit mana pun sesuatu ujian dan bila kau rasa kenapa kau yang perlu tanggung semua ni sedangkan orang lain tidak. Percayalah bahawa setiap ketentuan itu ada hikmahnya. Hari ni mungkin bukan rezeki kau tapi rezeki orang lain, 5 tahun akan datang atau 10 tahun akan datang pula mungkin rezeki kau pula dan bukan rezeki orang lain. Terus menerus mencari salah diri dan menyalahkan takdir akan buat hidup kita tidak tenang dan suram. 

Kembali kepada Allah. 

Source: Google
Muhasabah diri. 

Perbaiki setiap kesilapan dan dosa kita yang dulu.

"Didik diri macam mana kecewa pun dengan hidup, macam mana tertekan pun dengan ujian, kena kuatkan iman. 

Cari Allah semula walau kau rasa kau teruk sebab cari Allah masa susah je. Tapi sekurang-kurangnya kau tahu yang akhirnya kau kena balik pada Allah. Terkadang dalam hidup ni kita rasa seakan nak putus asa tapi kemudian kita tersedar yang rahmat Allah itu luas. Life breaks us all but in the ends we're stronger in the broken places. Have faith and trust in Allah" - Blog Aku Islam

" Kadang, tanda cinta Allah terhadap seseorang itu Allah biarkan hati dia hancur berkali-kali sampai dia rasa tak ada lagi harapan di dunia ini. Dan itu akan membuat dia punya harapan hanya untuk Allah saja.- Syeikh Abdul Kadir Jailani.

Source: Google

Thanks sudi baca entry ini!


edit
Catatan Terbaru Catatan Lama
Dikuasakan oleh Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

Foto saya

21 years old.
Kidal.
Shaklee Independent Distributor.
Love blogging.

AWESOME BLOGGER

GOOGLE+ FOLLOWERS

MY PAGE VIEWS

Search

Blog Archive

Labels

BLOGLIST

Menu Tab





MIOW MIOW

Jangan lupa tinggalkan jejak korang di shoutbox!

Popular Posts

Follow on Facebook

© Design 1/2 a px. · 2015 · Pattern Template by Simzu · © Content Shikin Shamsudin